Luonnonsiveltimet -työpaja

Suomen kuvataiteen päivänä 10.7.

5.7.2022

Sunnuntaina 10.7. Helene Schjerfbeckin syntymäpäivänä vietetään Suomen kuvataiteen päivää. Sen kunniaksi Nelimarkka-museoon on vapaa pääsy ja taiteilija Elina Lahdenperä järjestää hyvin mielenkiintoisen ”Luonnonsiveltimet” -työpajan.

Luonnonsiveltimet -työpajassa tutkitaan millä kaikella voikaan piirtää ja maalata! Luonnosta löytyviä materiaaleja hyödyntämällä saadaan aikaan persoonallista jälkeä: Miten risun kuvakieli eroaa heinästä, entä voiko kävyllä maalata? Minkä luonnonvälineen valitset, kun haluat saada erityisen herkkää jälkeä aikaiseksi? Kaiken tämän ja paljon muuta saa selville Luonnonsiveltimet -työpajasta. Valmistuneet teokset saa ottaa mukaansa.

Työpaja järjestetään Nelimarkka-museon edustalla tai huonolla säällä sisätiloissa. Tarvikkeet ovat valmiina ja taiteilija Elina Lahdenperä opastaa. Työpajaan ei tarvitse ilmoittautua ja siihen voi osallistua vapaasti koko museon aukiolon ajan (klo 12-17).

Tervetuloa juhlistamaan kuvataiteen päivää Nelimarkka-museolle!